fredag 20 augusti 2010

URSÄKTA Konst-Manifestation och Skövde Matfestival 28/8 Skövde

På lördag kommer Skövde Konstmuseum och Konsthall tillsammans med tre andra städer i Västragötalands regionen att fastslå sig som konstfästen och motpol för de större städers konstscener (Göteborg, Stockholm, Malmö m.m.) Här ser ni program-info. Aktiviteterna består av familjeteater, fotoutställning, musikframträdande, filmvisning och kulturdebatt.  Jag kan tyvärr inte besöka några aktiviteter eftersom jag jobbar under helgen. (Är matfestival här i Skövde) Kulturdebatten och konstperformance "Still Alive" (här har jag diskuterat Anna Hesselgren tidigare) är några punkter jag skulle vilja ha följt, men antar att jag får läsa om det i tidningen och ta del av det på Konstfästes hemsida. Intiativet och arbetet är ett bra arragemang, som tillsammans med Matfestivalen kommer ge ett stort och varierat utbud av kultur till besökare och invånare i Skövde.

Matfestivalen pågår torsdag 26/8 t.o.m. söndag 29/8 och jag rekommenderar starkt att besöka den och ta del av mycket god mat. (Speciellt Golden Waffles, som ägs av en kär kompis till mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar