onsdag 9 juni 2010

"And there was... my birthday"

Den otroliga och högt uppskattade utställningen "And there was light" kan räkna med ett besök från mig. På min födelsedag fick jag nämligen biljetter dit och en middag, tillsammans med mannen min givetvis! Jag har konstant tjatat om denna utställning, sedan jag fick höra talas om det. Jag vet redan innan att det kommer bli en underbar upplevelse. Eftersom resor nedåt i Europa kommer att dröja ett tag, är det här just nu min enda chans att få uppleva klassisk, hög kvalitativ konst.



Storartade konstnärer som Leonardo da Vinci, Raphael och Michenlagelo finns samlade. De kommer att vara på en världsturné som varar i 8 år. Detta är första gången som detta sker. En tavla kallad "La Bella Principessa" har nyligen blivit tillskriven Leonardo och det här är första gången som den ställs ut. Anledning (tacka dagens teknik) är att Leonardos fingeravtryck har funnits på tavlan. Värdet av dessa orginalverk uppmäts till över 2 miljarder kronor, men egentligen skulle jag vilja påstå att de är ovärderliga.

Väl värt ett besök!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar